Türkiye Ermenistan Ulaşım Hattında Yeni Gelişmeler

Türkiye Ermenistan Ulaşım Hattında Yeni Gelişmeler

Türkiye ve Ermenistan arasındaki ulaşım hattında yeni adımlar atılmaya devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu üst düzey açılış etkinliğinde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, kara ve demir yolu bağlantılarının yeniden açılmasına yönelik bakım ve ihale süreçlerinin iki tarafta da devam ettiğini belirtti.

Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ile Türkiye üzerinden geçen Orta Koridor’la ilgili temaslarda bulunmak ve işbirliği yapmak istediklerini ifade eden Uraloğlu, AB’nin artık kriz zamanları dışındaki normal dönemlerde bile ulaşım koridorlarını çeşitlendirmesi ve alternatifler geliştirmesi gerektiğini belirtti. Uraloğlu, “Dolayısıyla bu noktada Türkiye ile daha güçlü işbirliği yapma azmini ve iradesini görüyoruz. Bu da bizim için kıymetli.” diye konuştu.

Ulaşım Koridorlarında İşbirliği

Özellikle Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi’ne Dünya Bankası liderliğinde Avrupa fonlarının destek vereceğini anımsatan Uraloğlu, “Daha ileride yine bu koridora ve bağlantısallığa yönelik yapılacak işlerde AB kredilerinin kullanılması mümkün olacak. Bu bizim için gerçekten kıymetli.” değerlendirmesinde bulundu. Ulaşım koridorlarında işbirliği vurgusu yapan Bakan Uraloğlu, temasları kapsamında AB Komisyonu Genişlemeden Sorumlu Üyesi Marta Kos ile bir araya geldiğini ve gün içinde tekrar görüşeceğini ifade etti.

Ermenistan Bölgesel Yönetim ve Altyapı Bakanı Davit Khudatyan ile de görüştüğüne dikkati çeken Uraloğlu, Khudatyan ile Türkiye’de, Gürcistan’da ve ardından Brüksel’de bir araya geldiklerini anımsattı. Bakan Uraloğlu, “Bizim öncelikle geçmişte aktif olan demir yolu ve kara yolu geçişlerimiz var. Bunların bir an önce hayata geçirilmesi noktasında işbirliklerimizi her geçen gün artırıyoruz.” diye konuştu.

Bölgesel Projeler ve Altyapı Çalışmaları

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’ın geçen ay Erivan ziyaretinde İpek Yolu üzerinde bulunan tarihi Ani Köprüsü’nün restorasyonu hakkında bir anlaşma imzaladığını hatırlatan Uraloğlu, “Bununla ilgili ilk görüşmeler yapıldı. İkinci görüşmeyi yaparak hemen ihale aşamasına geçmek istiyoruz. Gerçekten bir anlamda iki ülkenin tarihi bağlantısını da ortaya koyacak bir projeden bahsediyoruz.” dedi. Ticaretin akışını kolaylaştırma çağrısı yapan Bakan Uraloğlu, “Türkiye ile AB üyesi bir ülke veya başka ülkeler arasında ticaret yapılıyor, anlaşmalar imzalanıyor. Faturalar kesiliyor, ödemeler yapılıyor. Ondan sonra da bu malın taşınması gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Çin’den Avrupa’ya gelen yüklerin rotasına bağlı olarak 14 günde de 45 günde de ulaşabildiğine işaret eden Uraloğlu, “Bizim bunu gerçekten kolaylaştırmamız lazım. Zaten kolaylaştırmayacaksak o zaman ticareti niye yapıyoruz? En gelişmiş ülkeler dahil hiçbir ülke artık kendi kendine yetebilecek durumda नहir. O nedenle (AB ile) sürücü vizelerinin ve gemi adamı vizelerinin hızlı şekilde verilmesinde, ayrıca gümrük geçiş prosedürlerinin kolaylaştırılmasında fayda var.” diye konuştu.

Türkiye ve Ermenistan arasındaki ulaşım hattında atılan yeni adımlar, bölgesel projeler ve altyapı çalışmaları, ulaşım koridorlarında işbirliği ve ticaretin akışını kolaylaştırma çağrısı, gelecekte iki ülke arasındaki ekonomik işbirliğini güçlendirecek ve régionel bağlantısallığa önemli katkılar sağlayacak.

Benzer Yazılar