Elazığ’da Yağışların Etkisi: Arpa Hasadında Rekoltede Düşüş Bekleniyor

Elazığ’da Yağışların Etkisi: Arpa Hasadında Rekoltede Düşüş Bekleniyor

Elazığ’da hasat zamanının gelmesiyle birlikte çiftçiler tarlalara girmeye başladı. Merkeze bağlı Sedeftepe köyünde bulunan güney cepheli 400 dönümlük alanda arpa hasadı başladı. Sabahın erken saatlerinde tarlaya giren çiftçiler, akşama kadar bir yıllık emeklerini almak için yoğun mesai harcıyor. Bu sene etkili olan yağışlar sonrası verimin yüksek olmasını bekleyen çiftçiler, ekili alanlarda çıkan otların yoğun olmasından dolayı rekoltede kayıp yaşadıklarını belirtti.

Üretici Verim Düşüklüğü ve Düşük Fiyatlardan Şikâyetçi

Yılın ilk arpa hasadının başladığını aktaran Ahmet Gündüz, “Aşırı yağışlardan dolayı verimde düşüklük var. Geçen seneye oranla rekolteyi daha fazla bekliyorduk fakat geçen seneyi tutmadı. Benim yaklaşık 400 dönüm arazim var. 2 gündür arpanın hasadına başladım. Aşağı alan iyiydi fakat üst tarafta bulunan alanda otlardan dolayı sıkıntımız var. Arpa fiyatlarını beğenmiyoruz. Fiyatların yükselmesini bekliyoruz. Yoksa bizi kurtarmaz. Geçen seneyle aynı fiyat. Mazot ve gübre zamlandı fakat arpa fiyatı aynı kaldı.

Hakkı Arslan ise, “Elazığ’da ilk hasatı güney cepheli arazilerimizden gerçekleştiriyoruz. Bu seneki yağışların aşırı olması nedeniyle arazilerimizden beklenen rekolte istenilen verime ulaşamadı. Geçen sene fiyat olarak ne alıyorsak bu sene bir tık üstünde almaya başladık. Bu seneki fiyatlar 12,750 TL olarak açıklandı. Şuanda tüccarlar malımızı almıyor. Devletimizden bu konuda bizlere yardım etmelerini istiyoruz. Şuan da sadece çiftçilik yapanlar 60-70 yaşlarında. Gençlerin bu olaya iştirak ettirilmelerini istiyoruz. Üretim biterse hayat biter.

Gelecek Projeksiyonları ve Beklentiler

Çiftçiler, arpa fiyatlarının yükselmesini bekliyor. Devletin bu konuda kendilerine yardım etmesini istiyor. Gençlerin çiftçilik sektörüne kazandırılması gerektiğini belirtiyor. Üretimin devamı için destek gerekiyor.

Elazığ’da arpa hasadı devam ediyor. Çiftçiler, rekoltede düşüş Bekliyor. Yağışların etkisiyle otların yoğun olması verim düşüklüğüne neden oldu. Çiftçiler, devletin desteğini bekliyor.

Benzer Yazılar