Türkiye’nin Tarihi İhracatı: İlk Kez NATO ve AB Üyesi Ülkeye Savaş Gemisi İhracatı
Türkiye, savunma sanayisinde önemli bir mileta ulaştı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda düzenlenen törende, Açık Deniz Karakol Gemisi Cam Roman’ın Romanya Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na teslimi ile Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na ait platformların hizmete alınması ve bayrak çekme süreçleri gerçekleştirildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında küresel gelişmelere dikkat çekerek, dünyanın Soğuk Savaş sonrası dönemin en kapsamlı değişim süreçlerinden birini yaşadığını belirtti. Uluslararası sistemde güç dengelerinin yeniden kurulduğunu ifade eden Erdoğan, bu dönüşümün güvenlikten savunmaya kadar birçok alanda etkisini gösterdiğini söyledi.
Türkiye’nin Savunma Sanayindeki İlerlemesi
Türk savunma sanayisinin son dönemde kaydettiği ilerlemeye dikkat çeken Erdoğan, törende teslimi yapılan geminin bu başarının önemli göstergelerinden biri olduğunu ifade etti. ASELSAN, ROKETSAN, HAVELSAN, Makine ve Kimya Endüstrisi ve TÜBİTAK‘ın katkılarıyla geliştirilen projelere değinen Erdoğan, “İlk kez bir NATO ve Avrupa Birliği üyesi ülkeye savaş gemisi ihraç ediyoruz. TCG Koçhisar’ı da bugün Deniz Kuvvetlerimizin hizmetine alıyoruz” ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmasında öne çıkan detaylar arasında, Türk Silahlı Kuvvetlerimizin kıymetli komutanları, savunma sanayii ve gemicilik sektörünün değerli temsilcilerine hitap etmesi ve Türkiye-Romanya dostluğunun yeni bir nişanesine tanıklık etmek üzere bir araya gelindiği belirtildi.
Türkiye’nin Savunma Sanayindeki Hedefleri
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Sahada güçlü olmayanın masada kendine yer bulamadığı, hatta kendini menüde bulabildiği son derece kaotik bir dönemin tam ortasındayız” dedi. Türkiye’nin bu yeni dönemin ruhunu çok erken fark eden ve en doğru biçimde okuyan ülkelerden biri olduğunu belirten Erdoğan, büyük ve güçlü Türkiye vizyonunun lokomotifini savunma sanayisinin oluşturduğunu söyledi.
Türkiye’nin 23 yıl önce hayal dahi edilemeyecek seviyelere ulaştığı belirtildi. Savunma ihracatında dünyanın 11. büyük ülkesi konumuna ulaşıldığı ve geçen ay 996 milyon dolar değerinde savunma ve havacılık ürünü ihraç edilerek history bir başarıya imza atıldığı ifade edildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “50’den fazla savaş gemisi üretimde” olduklarını ve aynı anda en fazla savaş gemisi yapabilen ülkelerden biri olduklarını söyledi. Milli uçak gemisinden hava savunma muhribine, fırkateynlerden açık deniz karakol gemilerine, çıkarma gemilerinden denizaltılara kadar farklı tür ve sınıflardaki platformları yüzde 80’in üzerinde yerlilik oranıyla üretildi.
Türkiye-Romanya İş Birliği
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Romanya ile ilişkilerin stratejik ortaklık seviyesine yükseltildiğini ve iki ülkenin Karadeniz ve bölgemizin güvenliğini birlikte inşa etme iradesinin en somut göstergesi olan Kam Roman korvetinin teslim edildiğini belirtti.
İki ülke arasında deniz mayınlarıyla mücadele başta olmak üzere birçok alanda gelişen iş birliğinin kıymetli bulunduğunu söyleyen Erdoğan, önümüzdeki dönemde bu iş birliğinin daha da artmasını temenni etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Türkiye’nin gayesi bölgemizde gerilim üretmek değil; barışı, adaleti, huzuru ve istikrarı güçlendirmektir” dedi. Türkiye’nin kimsenin toprağında, egemenliğinde gözü olmadığını ve olacağınınaltın çizildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Ne hak yeriz ne de hakkımızı yediririz” ifadelerini kullanarak, dost ve müttefiklerin güvenlik ihtiyaçlarına kendi milli kabiliyetleriyle katkı sunmayı kendileri için görev bildiklerini söyledi.
Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin savunma sanayisinde daha da büyük başarılara imza atacağı öngörülüyor. Türkiye’nin NATO ve AB üyesi ülkelere savaş gemisi ihraç etmesi, yerli ve milli üretim ve özgün savunma sanayisi hedeflerine ulaşması, bölgesel ve küresel güvenliğe katkı sunmaya devam edeceği bekleniyor.