Bakan Şimşek: KKTC’de BKMYBS 1 Ocak 2026’da Uygulamaya Alınacak
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Bakanlık tarafından geliştirilen Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS)‘nin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) başarıyla kurulduğunu ve tüm testlerinin tamamlandığını açıkladı. Şimşek, projenin 1 Ocak 2026 tarihinde uygulamaya alınacağını belirtti.
KKTC’nin kuruluşunun 42. yıl dönümü dolayısıyla Ankara’da düzenlenen resepsiyona katılan Bakan Şimşek, KKTC Ankara Büyükelçisi İsmet Korukoğlu, Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı Mustafa Destici, yabancı misyon temsilcileri ve çok sayıda davetliyle bir araya geldi. Resepsiyon, şehitler için saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı.
Konuşmasında, Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşen C130 tipi askeri kargo uçağında şehit olan 20 askere rahmet dileyen Şimşek, “Millet olarak uğradığımız bu büyük kaybın acısını gerçekten tarif etmek çok zor. Aziz şehitlerimizin kederli ailelerine, milletimize tekrar başsağlığı ve sabır diliyorum.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin, Kıbrıslı Türk kardeşlerini hiçbir zaman yalnız bırakmadığını ve bırakmayacağını vurgulayan Şimşek, “Kıbrıs meselesine adil, sürdürülebilir ve kalıcı bir çözüm bulunması için yıllardır yoğun çaba sarf ediyoruz. Diğer taraftan Doğu Akdeniz’de istikrarın hakim olması ve Kıbrıs Türk halkının özden gelen haklarının korunması için güçlü bir irade ortaya koyuyoruz.” şeklinde konuştu. Şimşek, KKTC’nin hak ettiği şekilde uluslararası toplumun saygın ve tanınmış bir üyesi haline gelmesi ve her alanda kalkınması için Kıbrıslı Türk kardeşleriyle fikir ve gönül birliği içinde çalışmaya devam edeceklerini belirtti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın son 4 yıldır Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda uluslararası toplumu KKTC’yi tanımaya ve diplomatik, siyasi, ekonomik ilişkiler geliştirmeye davet ettiğini hatırlatan Şimşek, bağımsızlığın ancak güçlü iktisadi ve mali temellerle kalıcı hale gelebileceğinin altını çizdi.
KKTC Ekonomisine Destek Devam Edecek
Şimşek, “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin özellikle turizm, eğitim, finansal hizmetler ve dijitalleşme alanlarında öne çıkmasını sağlamak için desteğimizi kararlılıkla sürdürüyoruz. Bu vizyonla KKTC’nin ihtiyaçlarına göre şekillendirdiğimiz İktisadi ve Mali İşbirliği Anlaşması’yla kalkınma hedeflerine çok güçlü destek veriyoruz.” dedi. 2025 Anlaşması‘nın Türkiye ile KKTC arasında bugüne kadar imzalanmış en kapsamlı mali işbirliği anlaşması olduğunu vurgulayan Şimşek, bu çerçevede ülkemizde olduğu gibi KKTC’de de bir taraftan bütçe disiplini, diğer taraftan bütçede yatırımlara ayrılan payın artırılması gibi kamuda dijitalleşme gibi kritik alanlarda birlikte ilerlediklerini ifade etti.
BKMYBS ile KKTC Mali Yönetimi Güçlenecek
KKTC Maliye Bakanlığının teknoloji altyapısının güçlendirilmesinin önemine değinen Şimşek, Bakanlık tarafından geliştirilen Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS)‘nin KKTC’de başarıyla kurulduğunu ve tüm testlerinin tamamlandığını yineledi. Bu önemli projenin 1 Ocak 2026‘da uygulamaya alınacağını belirterek, sistemin KKTC’nin mali yönetim süreçlerine önemli katkılar sağlayacağını vurguladı. BKMYBS’nin, kamu mali kaynaklarının daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlayarak, KKTC ekonomisine olumlu yansımaları olması bekleniyor.
Şimşek, Kıbrıs meselesine ve Kıbrıs Türk halkının egemenliğinin önemli tezahürü olan KKTC’ye milletçe ve devletçe sahip çıkmaya devam edeceklerini aktardı. “Merhum Dr. Fazıl Küçük ve Kurucu Cumhurbaşkanı Rauf Raif Denktaş’ın öncülüğünde Kıbrıs Türk halkının verdiği mücadele sayesinde bugün Kıbrıs’ta kardeşlerimiz huzur ve güven içinde yaşıyor. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin bağımsızlık tutkusuyla dalgalanan bayrağı altında nice 15 Kasımlara, nice bayramlara birlikte erişmeyi temenni ediyorum.” diyerek sözlerini tamamladı.
Bakan Şimşek’in açıklamaları, Türkiye’nin KKTC’ye olan desteğinin ve işbirliğinin devam edeceğini gösteriyor. BKMYBS projesinin hayata geçirilmesiyle KKTC’nin mali yönetim sisteminde önemli bir adım atılmış olacak ve bu da ülkenin ekonomik kalkınmasına katkı sağlayacaktır.