TİM’in Yeni Dönemi: Mustafa Gültepe İle İhracatta İlk 10 Hedefi

TİM’in Yeni Dönemi: Mustafa Gültepe İle İhracatta İlk 10 Hedefi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’in seçimli 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Genel kurul kapsamında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve diğer üst düzey yetkililerin katılımı ile TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni de düzenlendi.

Genel kurul çerçevesinde yapılan seçime tek aday olarak katılan Mustafa Gültepe, geçerli oyların tamamını alarak ikinci kez TİM Başkanı seçildi. Mustafa Gültepe, sonucun açıklanmasının ardından yaptığı konuşmada güven ve destekleri için TİM delegelerine teşekkür etti. Zorlu bir süreçten geçerken ihracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın çok anlamlı olduğunu vurgulayan Gültepe, “Küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen ilk 4 yılın hepsinde hem mal hem de hizmet ihracatını artırmayı başardık. Yine bu dönemde gerçekleştirdiğimiz projelerle yapısal dönüşümün temellerini güçlendirdik. İkinci 4 yıl ise Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefine giden yolculukta hızlanma dönemi olacak.” diye konuştu.

İhracatta İlk 10 Hedefi

Mustafa Gültepe, sadece tonaj olarak ihracatı artırarak bu hedefe ulaşılamayacağına dikkat çekerek, “Katma değerli ihracat için yüksek teknolojiyi, AR-GE’yi, inovasyonu, tasarımı, markalaşmayı ve ikiz dönüşümü kaldıraç olarak kullanacağız. İkiz dönüşümü, küresel rekabette ülkemiz için avantaja dönüştüreceğiz.” sözlerini söyledi. Ayrıca, her yıl düzenleyeceği milli ihracat haftasında ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getirip Türkiye’nin üretim gücünü küresel vizyonla buluşturmayı hedeflediğini belirtti.

Ekonomik Etkiler ve Projeksiyonlar

TİM’in yeni dönemi, económik açıdan Türkiye için önemli bir dönem olacak. İhracatta ilk 10 ülke arasına girme hedefi, ülkenin économik büyümesinde önemli bir rol oynayacak. Mustafa Gültepe, rekabetçiliğimizi geri kazanmak için STK’lerle birlikte çalışıp ekonomi politikalarının belirlenmesine katkı sağlayacaklarını belirtti. Bu hedefe ulaşmak için, TİM’e ve ihracat ailesine yakışır bir kongre merkezi inşa edeceklerini de sözlerine ekledi.

Mustafa Gültepe, ihracat ailesindeki mevcut birlik ve dayanışma anlayışıyla çok verimli bir 4 yıl geçireceklerine inandığını söyledi. Türkiye’nin économik büyümesi için önemli bir adım olan ihracatta ilk 10 ülke arasına girme hedefi, ülke için önemli bir dönemeç olacak.

Benzer Yazılar