Gebze’de Kadın Girişimciliğine Büyük Destek: Geleceğin Kadın Girişimcileri Programı

Gebze’de Kadın Girişimciliğine Büyük Destek: Geleceğin Kadın Girişimcileri Programı

Ekonomik kalkınmanın önemli bileşenlerinden biri olan kadın girişimciliği, son yıllarda giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Bu bağlamda, Gebze Ticaret Odası (GTO), Gebze Teknik Üniversitesi Hype Sosyal Girişimcilik Kulübü ve GTÜ Teknopark iş birliğiyle düzenlenen ‘Geleceğin Kadın Girişimcileri Programı’, kadın girişimciliğine büyük bir destek sağlamaktadır.

Geleceğin Kadın Girişimcileri Programı, genç kadın girişimcilerin fikirlerini hayata geçirme yolculuğuna rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Programa, GTO Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Aslantaş, GTÜ Teknopark Genel Müdürü Yusuf Çalık, GTO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mikdat Aydın, GTO Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Alev Bilgili ve birçok öğrenci katıldı.

Programın Amaçları

Programın temel amacı, kadın girişimciliğini desteklemek ve genç kadın girişimcilerin ekonomiye katılmalarını teşvik etmektir. GTO Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Aslantaş, “Genç kadınlarımızın geliştirdiği bu fikirler, ülkemize inancımızı, geleceğe olan güvencemizi artıracaktır. Bu projeyi geleceğe yatırım olarak görüyoruz” şeklinde konuşarak, programın önemini vurguladı.

GTO Kadın Girişimcileri İcra Kurulu Başkanı Alev Bilgili de, “Kadın girişimciliğin desteklenmesi yalnızca sosyal bir sorumluluk değil aynı zamanda ekonomik bir gerekliliktir” ifadelerini kullanarak, kadın girişimciliğinin ekonomiye olan etkisini dikkat çekti.

Programın Sonuçları

Program kapsamında, dereceye giren projeler açıklandı. Birincilik ödülünü, Simge Çelik ve Fatmanur Aydın’ın geliştirdiği yapay zekâ destekli hasta takip sistemi CURAFLOWAI kazandı. İkincilik ve üçüncülük ödülleri de ilgili projelere takdim edildi.

GTÜ Teknopark Genel Müdürü Yusuf Çalık, “Kendi bünyemizde çalışanlarımızın yüzde 80’i kadınlardan oluşuyor. Kadın Girişimciler doğrudan yüzde 50’lik bir indirim alıyor. Ayrıca kadın girişimcilere iş geliştirme desteğinde bulunuyoruz” şeklinde konuştu.

Program, kadın girişimciliğine verilen desteğin önemini bir kez daha gösterdi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Daire Başkanı Nagihan Malkoç, “Kadınlar sadece kendilerini değiştirmiyorlar, ailelerini ve toplumu değiştirirler. Kendi güçlerini fark ettiklerinde de başkalarına da ilham kaynağı oluyorlar” ifadelerini kullanarak, kadın girişimciliğinin topluma olan etkisini vurguladı.

Sonuç olarak, Geleceğin Kadın Girişimcileri Programı, kadın girişimciliğine büyük bir destek sağlamaktadır. Program, genç kadın girişimcilerin fikirlerini hayata geçirme yolculuğuna rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Kadın girişimciliğinin ekonomiye olan etkisini dikkate alan program, toplumun gelişimi için önemli bir adım atmaktadır.

Benzer Yazılar