Türkiye-Suriye Arasında Sağlık Alanındaki İşbirliği Anlaşması İmzalandı

Türkiye-Suriye Arasında Sağlık Alanındaki İşbirliği Anlaşması İmzalandı

Türkiye ile Suriye arasında sağlık ve tıbbi bilimler alanında işbirliği anlaşması imzalanmış bulunmaktadır. Bu anlaşmanın, iki ülke arasında sağlık hizmetleri, eğitim ve bilimsel çalışmaların geliştirilmesine yönelik ortak adımların önünü açması beklenmektedir. Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, resmi temaslarda bulunmak üzere geldiği Suriye’nin başkenti Şam’a gelmiş ve burada Suriye Sağlık Bakanı Musab el-Ali ile görüşmüştür.

İmza töreninde konuşan Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye ile Suriye arasındaki kardeşlik ilişkilerinin güçlenerek devam edeceğini belirtmiştir. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını Suriyeli yetkililere ileten Memişoğlu, söz konusu mutabakatın yeni Suriye yönetimi ile Türkiye arasında sağlık alanında imzalanan ilk kapsamlı anlaşma olduğunu ifade etmiştir. Memişoğlu, anlaşmanın iki ülkenin sağlık sistemlerinin güçlendirilmesine katkı sağlayacağını söylemiştir.

Anlaşma Kapsamında İşbirliği

Anlaşma kapsamında halk sağlığı, hastane yönetimi, ilaç, tıbbi cihaz, aşı, tıbbi malzeme ve kozmetik alanlarında işbirliğinin geliştirilmesinin hedeflendiğini aktaran Memişoğlu, anlaşmanın sağlık mevzuatı, acil durum ve afetlerde sağlık hizmetleri, sağlık yatırımları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık turizmi alanlarında ortak çalışmalar yürütülmesine de hukuki zemin oluşturduğunu kaydedilmiştir. Türkiye’nin sağlık alanındaki tecrübelerini Suriye ile paylaşmaya hazır olduğunu vurgulayan Memişoğlu, “Sağlıkta elimizden geldiğince Sayın Bakanımıza, Suriye hükümetine ve halkına destek olacağız.” demiştir.

Suriye Sağlık Bakanı Musab el-Ali, Türkiye’nin sağlık dönüşümü tecrübesinden yararlanmayı hedeflediklerini belirtmiştir. Hastanede aylık 500’den fazla girişimsel işlem ve ameliyat gerçekleştirildiğini, günlük ise 300’den fazla hastaya hizmet verildiğini ifade eden Ali, imzalanan anlaşmanın sağlık alanında bilgi paylaşımı, modern sağlık protokolleri, sağlık sigortası sistemi kurulması, akreditasyon ve sürekli tıp eğitimi gibi birçok alanda işbirliğini kapsadığını kaydedilmiştir.

İki Ülke Arasındaki Sağlık İşbirliği

Türkiye’nin 2000’li yıllardan bu yana sağlık alanında önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiğine işaret eden Ali, “Suriye’de de tüm sektörleri kapsayan benzer bir sağlık dönüşümünü hayata geçirerek halkımıza en kısa sürede daha kaliteli sağlık hizmeti sunmayı hedefliyoruz.” demiştir. Ülkedeki sağlık sektörünün yeniden ayağa kaldırılması için çalışmaların sürdüğünü aktaran Ali, Esed rejiminin devrilmesinden önce 70 olan faal hastane sayısının 104’e yükseldiğini, 430’dan fazla sağlık merkezinin yeniden hizmete açıldığını söylemiştir. Buna rağmen sağlık altyapısının halen ihtiyaçları tam olarak karşılamadığını vurgulayan Suriyeli Bakan, yaklaşık 26 hastanenin ve 30 sağlık merkezinin rehabilitasyona ihtiyaç duyduğunu ifade etmiştir.

İmzalanan anlaşmanın sağlık alanında iki ülke arasındaki işbirliğini güçlendireceği ve halkın sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştıracaktır. İki ülke arasındaki kardeşlik ilişkileri güçlenirken, sağlık sektörünün gelişimi için önemli bir adım atılmıştır. Gelecek projeksiyonlarına bakıldığında, iki ülkenin sağlık alanındaki işbirliğinin daha da güçleneceği ve ortak hedeflere ulaşılabileceği öngörülüyor.

Benzer Yazılar